søndag 19. mai 2013

Planlegging av aktivitet



 Planleggingsdel: 

Jeg har valgt å ta med fire barn ut å ha en ball-lek. Jeg valgte og bare å ha med fire stykker fordi det blir lettere å gjennomføre, og fordi det kan fort ende med krangling når det er flere. Det kan også hende at barna synes det blir lettere når man er mindre. Utgangspunktet er at det skal prøve på samarbeid og ha det moro. Gruppen deles i to grupper hvor den ene gruppa sparker ball til hverandre, og den andre kaster ball til hverandre. Etter hvert skal de rullere og bytte om. Det er fordi de skal prøve litt forskjellig, sånn at det ikke blir for kjedelig for dem.

Det er litt begrenset hva 2-3 åringer kan gjøre, så jeg valgte og ikke ha noen stor kamp, men bare sparke og kaste litt. De er veldig små ennå, så derfor er det litt begrenset. Jeg valgte denne aktiviteten fordi det er en utelek der barna får frisk luft, og kan løpe litt fritt og ikke bare sitte inne. Måten jeg vil gjennomføre aktiviteten på er først å forklare dem hva de skal gjøre, og rose de underveis. Utstyr til aktiviteten som jeg vil trenge er bare en ball.

1 kommentar:

  1. Så fint å lese at dyu er i gang med planlegging av aktiviteten din. Flott med utelek nå som det er vår. Tenker du at du skal gjennomføre aktiviteten ute også om det striregner akkurat den dagen? Kanskje må du ha en liten plan B...:)
    Viktig nå at du når du begrunner valg av aktiviteten- hvorfor du velger akkurat dette- at du bruker boka litt å viser til denne for å faglig begrunne. Ta med hvilke kompetansemål du selv har jobbet med i denne oppgaven. Lykke til, Emilie!

    SvarSlett